Ir al contenido principal

Nakliyat-İş, #Turkey: Despite the emergency state, police pressure, stonewalls, our union made “Minimum Wage don’t be a Wage of Poverty” protest in Gebze


We protest those who determine Minimum Wage as “wage of poverty”

After Konya, Eskişehir, Istanbul Storehouses, “Minimum Wage don’t be a Wage of Poverty” protest was made by affiliate of our union.
All democratic actions, press briefings, opening stands, sit down strikes, even conferences were banned by Governorship of Gebze, Kocaeli.
Our union has notified the governorship of Gebze for press release. However, the District Governorship said that it was forbidden to make any protest until 31 December 2016.

We stated that it was an unlawful, arbitrary decision. We announced that we would make the protest with our members and other union directors in front of the Union Branch in Gebze.
Union building and surrounding streets were blockaded by riot control vehicle, 3 riot police buses and a large number of civilian police vehicles.
Members of Gebze Unions Association, Petrol-İş, Birleşik Metal-İş, Lastik-İş, Emekli-Sen, Türkiye Emekliler Derneği came to support us and join protest.
Erdal Kopal, Chairman of the Organizing Department and Gebze Branch of Nakliyat-İş stated that they wouldn’t accept this illegality, arbitrariness.
And they wanted to make a statement with only the union representatives in front of the branch but the Gebze Police Chiefs and other officials prevented this. This attitude of the police forces was protested. A press conference was decided to be held inside the building.
The press release was made by Erdal Kopal, Head of Organization Department and Gebze Branch. Erdal Kopal started the press release by protesting the arbitrary and unjust manner of the Kocaeli Governor. He stated that the minimum wage, which was announced at the time of the press statement as 1.404 TL, couldn’t be accepted and he also protested to the people who made this decision.Then, he read the press release titled “Minimum Wage shouldn’t be a Wage of Poverty”.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Latinoamérica: La crisis de los gobiernos “progresistas”

Lo que predomina en Latinoamérica es el debate sobre el porqué de la crisis y retroceso de los mal considerados gobiernos “progresistas”. Lo más sobresaliente es la crisis del gobierno de Maduro y el declive del chavismo. En diciembre pasado fue derrotado electoralmente. Esto se une a la grave crisis de Dilma-PT en Brasil, a las derrotas electorales del peronismo K en Argentina y de Evo en el referendo de Bolivia. Pretenden culpar de sus fracasos a “campañas de la derecha” y hasta a un “golpe” en Brasil. ¿Cuáles son las verdaderas razones de su crisis? Ante la debacle electoral del chavismo el primero en salir a justificarse fue Nicolás Maduro dando la explicación de que todo se debió a una “guerra económica” lanzada por el imperio”. García Linera, vicepresidente de Bolivia, aseguró que existe una “oleada contrarrevolucionaria” y que “está en riesgo la soberanía latinoamericana”. Y que esa “guerra económica” la orquestarían Estados Unidos, Rusia y Arabia Saudita po

RENAU EN BERLÍN (R.D.A.): LOS POLÉMICOS MURALES CONCEPTUALES

Previous Next http://agroicultura.com/general/renau-en-berlin-r-d-a-los-polemicos-murales-conceptuales/ Publicado por  Redacción   en  Cultura y comunicación   30 oct 2016   No hay comentarios Comenzamos la publicación de los seis capítulos berlineses de la biografía del fotomontador y muralista valenciano, “Renau. La abrumadora responsabilidad del arte”, escrita por Fernando Bellón y publicada en 2008 por el Institut  Alfons el Magnànim de la Diputación de Valencia. Por afinidad con la noticia sobre la inminente recolocación de un mural de Renau en Erfurt, empezamos por el capítulo 18 del libro, dedicado a todos los murales que realizó y diseñó en la RDA. En los próximos cinco meses publicaremos los capítulos 14, 15, 16, 17 y 19, que revisan los años que pasó Renau en la República Democrática Alemana. Esta cuarta parte de su biografía se titula “Un ácrata en el socialismo real”, porque Renau, siendo militante comunista, nunca dejó de ser emocionalmente